Blog Archive

Home » » Bersih 3.0 Review (Self-Opinion)

Bersih 3.0 Review (Self-Opinion)

Sial Melayu..Bangsa Melayu walaupun aku sendiri orang Melayu. Bersih 3.0 tak kira berapa 0 pon tetap bodoh. Nampak sangat Melayu ni bodoh2. Nak Bagi suara apa dekat kerajaan? Tak kan la kena ikut telunjuk Cina atau India dlu?

Hanya Melayu boleh gulingkan Malaysia. Itu yang seriusnya Perhimpunan Bersih ni.. Bukan nak menegur kerajaan. Asalnya PAS sudah cukup untuk dijadikan cermin kerajaan tapi sekarang keldai DAP. Pak turut saja asal kerajaan/Melayu/UMNO jatuh terbelanting. Baru puas semua..

Tukar kerajaan!!! Media luar negara turut menyokong nk kalahkan Malaysia,satu-satunya negara Islam yang masih aman di muka bumi ini. Kenapa? Sebab kerajaan kita sejak zaman Tun Mahathir lagi tidak ikut tunjuk. Tetap pendirian. Negara tetap maju walaupun dicaci banyak termasuk Melayu sendiri. Kaum sendiri pon nak guling ka??

Turut pula kaum India tu.. Wat kacau kat jalan Istana.. Lawan sultan. Ini bodohnya Melayu Sial..Kalau xder kuasa sultan, kau Melayu merempat diberak atas muka jer oleh kaum Cina. Sedar la sikit. Berlagak hebat sekadar nama "Tanah Melayu". Umur baru peringkat 20,30 tahun dah cakap macam idup 100 tahun. Tahu macam2.. Kau pergi tanya la orang tua2(atuk or nenek) kau tu.. Ape pasal dorang nk guling kerajaan? Tak ingat ke peritnya negara Tanah Melayu sebelum mencapai merdeka dulu?

Orang muda tau ape.. Tak merasa..senang gadai maruah.. Bukan ade pon mase Tanah Melayu berperang dulu. Bagi duit, terus sanggup wat apa saja. Kalau orang US bagi aku 5 juta(cukup 5 juata jer) untuk guling Melayu,aku pon wat.. Anuar Ibrahim pon wat..sape2 pon wat..kalau yg golongan muda..Tapi kalau "orang lama2" macam tokoh/sejarawan nak ke dia? setakat  duit??cukup ke nak banding ngan perit nya keadaan masa lalu?

Anuar Ibrahim bijak ape nyer? setakat nk wat isu aku pon boleh.. Nak pecah belahkan bangsa sendiri senang sangat la..xder hebat nyer pon Anuar Ibrahim ni.. Nak merosakkan memang la senang. Setakat nak guling kerajaan dan cakap bukan2 yang diri sendiri tak leh wat.. Senang2.. Isu minyak,isu pinjaman,isu hak keistimewaan, sumbangan itu ini.. Sokong saya!!! kita berjuang wat turun harga minyak.. Alahai..sape tak nak harga minyak jadi murah beb.. Sokong saya kita masuhkan PTPTN..Ramai la sokong..last2 nanti xder Melayu masuk U dan 1 family 1 anak jer masuk U. Sebab xder duit..tak mampu.. Kalau ade 6 sibling. Kena hantar wakil la utk masuk U. Nak 6 orang msuk U, mne nak cari duit. Nak gadai tanah pon xder dah.. Duk kampung cari ikan la wat makan hari2..

Kerajaan bodoh..Memang pon..Sape2 yang u nak cakap orang itu ini bodoh,memang betul..kerajaan mana bijak. Bodoh,kejam,jahat, zalim..ape2 lagi la..Kerajaan bodoh,jom tukar kerajaan..Tapi selama kerajaan bodoh zalim di negara Malaysia saya ni xder la kena tahan lapar. Tak boleh jalan merata-rata sebab berperang. Bangun tido xder pon bunyi bom. Asal ade duit start motor dan gi makan kat kedai.. Senang.. Tak der duit gi kerja.. Banyak kerja boleh wat setakat nak idup ni.. Orang Malaysia ni suka bersedekah. Tak perlu mintak makanan dorang dah bagi. Kawan2 bagi. Lain kali belanja kawan pula.. Masyarakat.kehidupan harmoni.

Semua bodoh, juz u(reader) je yang bijak.. Tapi selepas u tau asal usul cerita dan fikir.. Bukan baca dan terus terima. Jangan sekadar dengar terus percaya. Fikir tentang masa depan Melayu. Hak2 Melayu. Ini tidak,sekolah menengah pon diajar membenci pemimpin. Hentam kerajaan. Ikut la bangsa lain nk jatuhkan Melayu.

Aku tak boleh jamin ape2 tapi kalau kerajaan kita ni tukar alamat nyer xtau nak duk mne la.. Tak tahu nk pilih negara mana. Xder negara yang aman selain negara asal aku ni. Nk duk US negara paling hebat tp berperang situ sana. Jangan ambil risiko tukar kerajaan. Belum jelas,risiko terlalu tinggi. Bukan senang2 boleh tarik balik. Melayu makin hilang kuasa. Harapkan sultan dan agung jer..

#NOTA#
Di kampung sebuah bilik
dengar tukang tengah bekerja
bunyi bom?teriakan?tak pernah dengar
kereta perisai?tak pernah tengok depan mata
mayat tepi jalan?ade ke sebab perang?
banyak burung semua riang
xder burung bisu.
ruang udara xperlu pesawat ronda.aman
nak duit  gi kerja
ayah ibu wat balik duit
22 tahun aku makan rezeki dari kerajaan
tak mewah tapi dapat la merasa

Sedar diri la Melayu. Usah nak berlagak. Kalau kita memang ditakdirkan bangsa yang kalah,tidak dan jangan kepada bangsa Cina dan India. Kita kaum kuat hanya kalau kita bersatu.

6 comments:

Post a Comment